הרכבת –
אנו מברכים את מדינת ישראל שסיימה את תכנון המשכה של מסילת הרכבת עד לקריית שמונה. יחד עם זאת מהניסיון הרב שצברנו בהתנהלות המדינה בביצוע, אנו מבינים שהקמת הרכבת יכולה להתעכב גם 10 שנים ויותר אם הפרויקט לא יתוקצב בתכנית החומש של משרד התחבורה.
רכבת עבור תושבי הגליל העליון ורמת הגולן היא צורך לאומי לפיתוח האזור. היא תגרום לצמיחה גדולה וקידום הכלכלה המקומית. היא תגרום להגירה חיובית לאזור ותאפשר מגורים בצפון והגעה למקום הפרנסה בקלות.
לצערנו נכון לרגע זה בניית מסילת הרכבת אינה מתוקצבת. אנו נאבקים אל מול משרד התחבורה לתקצוב המשכה של מסילת הרכבת עד לתחנת חצור\ראש פינה באופן מיידי בתכנית החומש הקרובה.
תחנת הרכבת המתוכננת עומדת לקום בצמוד לצומת חצור הגלילית הצמודה למנחת מחניים. הפיכת האזור כולו למרכז תחבורה הכולל רכבת, תחנת אוטובוסים מרכזית וחיבור לשדה תעופה קטן תגרום לאזור הגליל העליון והגולן לפרוח כלכלית בצורה חסרת תקדים.
שדה התעופה –
אזור הצפון לא מממש את הפוטנציאל הגלום בו ברמת תיירות החוץ הנכנסת לישראל. קיימים בצפון מספר אתרים בעלי פוטנציאל תיירות חוץ אדיר: אתרים קדושים לתיירות הנוצרית בכינרת ובנצרת ועמק החולה – המהווה את אחת מנקודות הצפרים המשמעותיות בעולם.
בכל העולם מקובל כי קיימים שדות תעופה קטנים, אזוריים המהווים קרקע לנחיתה של תיירים. ניתן לראות זאת ברחבי אירופה כולה.
בגליל המזרחי קיים מנחת קטן שבהשקעה שאינה גדולה יוכל לקלוט מטוסים קטנים מאירופה. אין כאן כוונה להקים שדה תעופה "משלים נתב"ג" כמו שתוכנן בעמק יזרעאל ואנו מתנגדים לו (השדה בעמק יזרעאל תוכנן להיות ענק ולקלוט אלפי טיסות בחודש מה שהיה משנה את פני הצפון כולו לרעה.) הכוונה כאן היא להגדיל את מסלול הנחיתה בשדה התעופה הקיים במחניים ל1800 מטר ובכך לאפשר נחיתה של מספר טיסות בודדות ביום של טיסות קטנות בלבד (מטוסים של עד 200 איש מאירופה הקרובה)
המהלך יביא לכניסתם של עשרות אלפי תיירים באופן ממוקד לאזור הגולן, הכינרת, עמק החולה והגליל העליון. בניגוד למצב היום, התיירים שיגיעו, יישארו ללון באחד מהמלונות באזור ויהוו צמיחה כלכלית חסרת תקדים לאזור כולו.
עלות ההשקעה המדוברת עומדת על כמה מאות בודדות של מיליוני שקלים, סכום קטן מאוד ביחס לשינוי שיעשה. הצמיחה שיביא בעקבותיו לצפון והמיסים אשר יכנסו לקופת המדינה מצמיחה כלכלית זו יהוו עוגן פיתוח קריטי לאזור כולו.
לפני מספר שנים קיבלו ראשי המועצות של הגליל המזרחי החלטה פה אחד לקדם תכנית זו ואנו עובדים יחד איתם לביצוע.
אנו פועלים מול משרד התחבורה, משרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד האוצר לקידום התכנית.